دوشنبه, آبان 01, 1396
تازه های اخبار، مقالات و یادداشت ها
شنبه, شهريور 04, 1396|استخدام برنامه نویس ادامه خبر...
يکشنبه, تير 18, 1396|۹ مزیت بر‌تر «رایانش ابری» برای کسب و کار ادامه خبر...
سه شنبه, خرداد 30, 1396|۵ سوالی که قبل از استفاده از نرم افزار CRM باید از خود بپرسید ادامه خبر...
شنبه, خرداد 20, 1396|فرصتی به نام شکایات مشتریان ادامه خبر...
سه شنبه, ارديبهشت 05, 1396|مشتریان دائمی، معدن طلا هستند ادامه خبر...
سامانه تعاملات تجاری (B2B)

نرم‌افزار B2B ، سامانه ایست که بستری مناسب برای تبادلات تجاری بین کسب و کارهای مختلف بصورت آنلاین فراهم می‌آورد. از طریق این نرم‌افزار می‌توان وب سایتی راه‌اندازی نمود تا بنگاههای اقتصادی تولیدی و صنعتی با عضویت در آن به معرفی فعالیت ها، محصولات و خدمات، اطلاعات تماس خود (مشابه یک وب سایت کامل و مستقل) پرداخته و با سایر شرکت ها برای تبادلات تجاری به سادگی ارتباط برقرار نمایند.یعنی اگر این وب سایت را مشابه یک نمایشگاه با غرفه‌های نامحدود در نظر بگیریم، هر شرکتی می‌تواند یکی از غرفه ها را برای معرفی محصولات و خدمات خود برا ی زمان مشخصی اجاره نماید.به عبارت دیگر سایتی می‌باشد به همراه تعداد نامحدود از سایت های دیگر که در دل خود جا داده است.
شاید بتوان یکی از ضرورت های بکارگیری از سامانه های B2B را در پیشرفت این ابزار توسعه اقتصاد و تجارت در سطح جهانی دانست که روز به روز بر میزان توفق و تاثیر آن افزوده می شود.
این سامانه ها به عنوان یکی از  ابزارهای رشد بازار و جذب مشتری از سوی کشورهای توسعه یافته بکارگرفته می شوند که از آن جمله می توان به تاثیر غیرقابل انکار معروفترین سامانه های B2B جهان، نظیر ALIBABA.COM و MADEINCHINA..COM در میزان صادرات و فروش محصولات چینی و محصولات دیگر کشورها اشاره نمود.
در حال حاضر میزان 5.5 تریلیون دلار از تراکنش های مالی بازار های جهانی از طریق این بسترها صورت میگیرد که پیش بینی می شود این رقم طی 3 سال آینده 20% رشد داشته به میزان 6.7 تریلیون دلار برسد.
لذا با عنایت به موارد فوق ورود و بکارگیری از این سامانه ها برای توسعه فروش و  صادرات فرش دستبافت کشور یک الزام به نظر می رسد تا یک انتخاب!

در سیستم B2B ميتواند تعاملات تجاری بطور مستقيم بين خريدار و فروشنده و يا از طريق يك واسطه كه اين واسطه ميتواند يك شخص يا سازمان الكترونيكي باشد، صورت گيرد. بنابراين ميتوان مزیت این سیستم را از ديد مشتريان، فروشندگان و يا واسطه ها بررسي نمود.


مزایای B2B از ديد تامین کنندگان و فروشندگان

  • دسترسي به بازارها و مشتريان بيشتر و افزايش درآمد 
  • كاهش شديد هزينه هاي بازاریابی و داد و ستد 
  • سطح بالاي مدیریت ارتباط با مشتري
  • امکان معرفی و نمایش توانمندیهای کسب و کار و محصولات در یک ویترین جامع
  • کسب اطلاع از مشخصات محصولات و تولیدات مشابه با محصول شرکت
  • و ...

مزایای B2B از ديد مشتریان

  • کاهش هزينه ها 
  • وجود قيمت هاي مناسب با توجه به تعداد زياد تامين كنندگان 
  • دسترسي آسان به اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات با كيفيتهاي بالا و قيمت پايين 
  • كاهش سطوح موجودي و به تبع آن كم شدن هزينه هاي انبار داري و هزينه هاي موجودي 
  • دسترسي به طيف وسيعي از تامين كنندگان و محصولات
  • مقايسه راحت تر و سريع تر محصولات مشابه تامين كنندگان مختلف و انتخاب راحت تر 
  • كاهش خريدهاي فوري و بدون آگاهي 
  • كم شدن واسطه هاي فروش كه منتج به كاهش قيمت ها ميشود. 

 

مجوزهای فعالیت و عضویت در مجامع تخصصی | مستندات مربوط به مجوزها و انجمن های تخصصی را در صفحه "معرفی ستاک> مجوزها و عضویت ها" مشاهده نمائید.

عضو شرکت های دانش بنیان

عضو شرکت های دانش بنیان

سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور

سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور

سازمان مالیاتی کشور

اتحادیه کامپیوتر تبریز

رتبه ممتاز اتحادیه کامپیوتر

فن بازار ملی ایران

انسیتیتوی جهانی IDTechEx

انسیتیتوی جهانی IDTechEx

انجمن مطالعات جامعه اطلاعاتی

انجمن مطالعات جامعه اطلاعاتی 

کميته فنی فناوری اطلاعات ایران

کميته فنی فناوری اطلاعات ایران

شبکه تحلیلگران فناوری کشور

شبکه تحلیلگران فناوری کشور

انجمن بین اللملی Mifare

انجمن بین اللملی Mifare

پاراکلینیک فناوری اطلاعات

کنسرسیوم شرکتهای فاوا

انجمن تحقیق و توسعه ایران

انجمن تحقیق و توسعه ایران

خانه نوآوران صنعت ایران

خانه نوآوران صنعت ایران

جشنواره وب ایران

شورای عالی اطلاع رسانی

بام فاوا شورای عالی اطلاع رسانی